Τα Άγνωστα Παρασκήνια Άλλων 7 Ελληνικών Ταινιών, από τον Ελληνικό Κινηματογράφο

Στο τρίτο μας ταξίδι στα παρασκήνια του ελληνικού κινηματογράφου, αποκαλύπτουμε ιστορίες από ταινίες που αγαπήθηκαν για τις ερμηνείες, τα τραγούδια τους και τις χαρακτηριστικές σκηνές τους. Όμως, όπως θα δεις, μερικές από τις πιο συναρπαστικές στιγμές… δεν πέρασαν ποτέ στη μεγάλη οθόνη. Μανταλένα (1960) Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος. Πρωταγωνιστούν: Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δημήτρης Παπαμιχαήλ. Η ταινία γυρίστηκε στην Αντίπαρο, αλλά λόγω κακών καιρικών συνθηκών, πολλά γυρίσματα έγιναν νύχτα με τεχνητό φωτισμό και μακιγιάζ “ηλιοκαμένου δέρματος” για να φαίνονται σαν μέρα. Η Βουγιουκλάκη μάλιστα αρρώστησε από την υγρασία και γύριζε με πυρετό. Κάτι να καίει (1964). Σκηνοθεσία:
Γιάννης Δαλιανίδης. Πρωταγωνιστούν: Ρένα Βλαχοπούλου, Κώστας Βουτσάς, Ντίνος Ηλιόπουλος. Η περίφημη χορογραφία του φινάλε, όπου εμφανίζονται όλοι οι ήρωες, απαιτούσε απόλυτο συγχρονισμό, αλλά το στούντιο δεν είχε air condition. Οι ηθοποιοί ίδρωναν τόσο που χρειάστηκε να αλλάξουν ρούχα τρεις φορές μέσα σε μία μέρα! Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά (1969). Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος. Πρωταγωνιστούν: Αλίκη Βουγιουκλάκη, Παπαμιχαήλ. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη έβαψε τα μαλλιά της για τον ρόλο, καθώς τα φυσικά της μαλλιά δεν είχαν τόσο έντονο χρυσό χρώμα. Ήταν μία από τις λίγες φορές που δεν χρησιμοποίησε περούκα, καθώς ο ρόλος απαιτούσε “απλότητα και αλήθεια”. Η καφετζού (1956). Σκηνοθεσία: Αλέκος Σακελλάριος. Πρωταγωνιστούν: Γεωργία Βασιλειάδου, Ορέστης Μακρής.
Η Γεωργία Βασιλειάδου είχε την τάση να αυτοσχεδιάζει σε κάθε γύρισμα, κάνοντας δύσκολο για τους συμπρωταγωνιστές της να μείνουν σοβαροί. Στη σκηνή όπου “προβλέπει το μέλλον” στον Ορέστη Μακρή, εκείνος ξέσπασε σε αυθόρμητα γέλια, κάτι που τελικά κρατήθηκε στο τελικό cut! Το κλωτσοσκούφι (1960). Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος. Πρωταγωνιστούν: Αλίκη Βουγιουκλάκη, Αλέκος Αλεξανδράκης. Η σκηνή του διαλόγου σε παγκάκι στο Ζάππειο κόπηκε και ξαναγυρίστηκε τέσσερις φορές, επειδή ένας σκύλος εμφανιζόταν συνεχώς στο πλάνο! Στο τελικό μοντάζ, η παραγωγή “σκούπισε” ψηφιακά την ουρά του από ένα πλάνο που δεν μπόρεσαν να ξαναγυρίσουν. Η Νεράιδα και το Παλικάρι (1969). Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος. Πρωταγωνιστούν: Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δημήτρης Παπαμιχαήλ. Η σκηνή με τους παραδοσιακούς χορούς στην Κρήτη οργανώθηκε με αληθινούς κατοίκους του χωριού, οι οποίοι δεν ήταν ηθοποιοί. Μάλιστα, σε ένα πλάνο, ένας παππούς φώναξε αυθόρμητα “μπράβο, κοπελιά!” και το άφησαν στο τελικό μοντάζ γιατί φαινόταν… γνήσιο. Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο Κοντός (1961). Σκηνοθεσία: Νίκος Τσιφόρος. Πρωταγωνιστούν: Βασίλης Αυλωνίτης, Γεωργία Βασιλειάδου, Νίκος Ρίζος. Ο Βασίλης Αυλωνίτης, λίγο πριν από τη σκηνή που επιστρέφει… κατεστραμμένος από το ταξίδι, ήπιε επίτηδες λίγο τσίπουρο, λέγοντας: “Για να μπω στο πετσί του ρόλου!” Το αποτέλεσμα ήταν τόσο πειστικό που όλοι στο πλατό χειροκρότησαν αυθόρμητα μόλις κόπηκε η σκηνή. Τα παρασκήνια του ελληνικού κινηματογράφου κρύβουν όχι μόνο ιστορίες τεχνικής επινοητικότητας και σκηνοθετικής εφευρετικότητας, αλλά και στιγμές απόλυτης ανθρωπιάς, απρόβλεπτου χιούμορ και πηγαίου αυθορμητισμού.



Ακολουθήστε μας στο Facebook



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια