ΑΤΥΧΗΜΑ Η ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ο Θάνατος του Ηθοποιού; Ο Μύθος και τα Γεγονότα! Βάσος

Στις 21 Δεκεμβρίου του 1999, έφυγε από την ζωή ένας ηθοποιός που ταυτίστηκε με τον κινηματογράφο και την τηλεόραση της δεκαετίας του 1970. 0 Βάσος Ανδριανός είναι ο μόνος που γνώριζε πραγματικά την αιτία του τέλους του, μυστικό το οποίο πήρε μαζί του στον τάφο. Εφήμερη δόξα; Οι εποχές που αλλάζουν; Ατυχίες; Ψάχνοντας κανείς να βρει έναν τίτλο για την ζωή του Βάσου Ανδριανού, θα μπορούσε να συμπεριλάβει όλα τα παραπάνω. Ένας από τους πρώτους tv stars της εγχώριας τηλεοπτικής πραγματικότητας, βρέθηκε σε έναν κυκεώνα άσχημων καταστάσεων με ένα τραγικό φινάλε που ακόμα και σήμερα κανείς δεν έχει αποκωδικοποιήσει. Ατύχημα ή αυτοκτονία; Ο Βάσος Ανδριανός με τα χρόνια έχει μείνει εκτός δουλειάς. Οι ηθοποιοί που ήταν σταρ στα 1970 είναι ωραίο θέμα για ρετρό εκπομπές, αλλά όχι για δουλειές. Οι φήμες της εποχής έλεγαν ότι υπέφερε από κατάθλιψη λόγω προβλημάτων υγείας, που είχαν αποτέλεσμα την αδυναμία του να εργαστεί. Στις 21 Δεκεμβρίου 1999, ο Βάσος Αδριανός θα βρει τραγικό θάνατο όταν θα πέσει από το μπαλκόνι του σπιτιού του στην Κηφισιά, ένα σπίτι που είχε ο ίδιος σχεδιάσει εσωτερικά, αφού είχε σπουδάσει σχέδιο.
Εκείνη την ώρα, στο σπίτι ήταν και η σύζυγός του και η κόρη του. Το σοκ ήταν μεγάλο. Για τα αίτια του θανάτου του ορισμένοι ανέφεραν ότι αισθάνθηκε ζαλάδα και έπεσε στο κενό, παρασύροντας μια ξαπλώστρα, ενώ άλλοι έκαναν λόγο για πιθανή αυτοκτονία. Από εκείνη την ημέρα, η Ρένα Βουτσινά σταμάτησε κάθε δημόσια εμφάνιση. Στις 8 Μαρτίου 2019, μετά από μια εβδομάδα παραμονής στην εντατική από βαρύ εγκεφαλικό επεισόδιο, η ηθοποιός βρήκε ξανά τον καλό της. Σε ένα άλλο σύμπαν. Πολλοί άνθρωποι θεωρούν δεδομένο πως η ζωή των καλλιτεχνών είναι το ίδιο λαμπερή τόσο μπροστά όσο και πίσω από τα φώτα. Παλαιότερα αυτό ήταν περίπου δεδομένο. Οι προσωπικές ιστορίες των λαμπερών ανθρώπων του θεάματος δεν ήταν και τόσο γνωστές και ο κόσμος είχε για αυτούς με εικόνα διαφορετική από την πραγματική. Όσο τα χρόνια περνούσαν και η φύση της ενημέρωσης άλλαζε, όλες αυτές οι προσωπικότητες «κατέβηκαν» στο επίπεδο των… κοινών θνητών. Οι πραγματικές ζωές τους αποκαλύφθηκαν και όλοι είδαν πως πίσω από τα φώτα και τα λαμπερά κοστούμια πολλές φορές κρύβονται προσωπικά δράματα και άνθρωποι που αναγκάζονται να διασκεδάζουν τους άλλους όταν οι ίδιοι ζουν μέσα σε ένα δράμα. Στις 7 Ιουνίου 1943, στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, γεννήθηκε ο Βασίλης Παπαδόπουλους. Από μικρός είχε το μικρόβιο του ηθοποιού. Ήταν συμμαθητής του σκηνοθέτη Μεγακλή Βιντιάδη και σύμφωνα με ανθρώπους που τους ήξεραν οι δυο τους έκανα πολλά όνειρα για το μέλλον τους. Όλα τα όνειρα ήταν λαμπερά και είχαν να κάνουν με τον κόσμο του θεάματος.
Ο Βασίλης, άλλωστε, ήταν και υπεύθυνος του θεατρικού τμήματος του σχολείου που πήγαινε. Δυστυχώς, ωστόσο, η προσγείωση στην πραγματικότητα ήταν απότομη. Με την άνοδο στην εξουσία του Γκαμάλ Άμπντελ Νάσερ η Αίγυπτος μπήκε σε μια σκοτεινή περίοδο που δεν άφησε ανεπηρέαστες τις κοινότητες (ανάμεσά τους, βέβαια, και η ελληνική) που ζούσαν εκεί. Ο Νάσερ κυβερνούσε με αυταρχισμό. Σχεδόν δικτατορικά έχοντας στο πλευρό του τον στρατό. Η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ήταν χαρακτηριστικό της διακυβέρνησης Νάσερ και κάπως έτσι πολλοί ήταν οι νέοι άνθρωποι που αποφάσισαν να φύγουν από την Αίγυπτο αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο. Ανάμεσα σε αυτούς ήταν και ο Βασίλης Παπαδόπουλος ο οποίος έφτασε στην Αθήνα με σκοπό να κυνηγήσει το μεγάλο του όνειρο: Να γίνει ηθοποιός. Λίγο πριν φύγει από την Αίγυπτο, λέγεται πως μια καθηγήτρια του που τον αγαπούσε πολύ του είχε πει: «Το ταλέντο σου είναι μεγάλο. Θα δώσεις πάρα πολλά στο θέατρο.
Όμως, δε θα πάρεις ποτέ τίποτα από αυτό». Σε ηλικία 18 ετών μπαίνει στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου αλλάζει το ονοματεπώνυμό του σε Βάσος Ανδριανός και αμέσως ξεχωρίζει για το ταλέντο του. Το ντεμπούτο του στο θέατρο γίνεται το 1967 με την κωμωδία «Άνοιξη και Φθινόπωρο» ενώ λίγο καιρό αργότερα κάνει και το κινηματογραφικό του ντεμπούτο με την ταινία «Θύελλα στο σπίτι των ανέμων» με τον Άγγελο Αντωνόπουλο και τη Βίκυ Βανίτα. Αμέσως ξεχωρίζει και οι προτάσεις πολλαπλασιάζονται. «Το κοροϊδάκι της πριγκηπέσας», «Ο αστερισμός της παρθένου», «Τι 30, τι 40, τι 50» είναι μερικές από τις ταινίες που παίζει. Παράλληλα πολλές είναι οι εμφανίσεις του και στο θέατρο. Όπως αποδείχθηκε, ωστόσο, θέατρο και κινηματογράφος ήταν για τον Βάσο Ανδριανό η προετοιμασία για τη μεγάλη επιτυχία που έρχεται.
Τον ανακαλύπτει ο «δαιμόνιος» θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και δημοσιογράφος Κώστας Πρετεντέρης και τον παίρνει μαζί του. Αρχικά ως αφηγητή στην τηλεοπτική του εκπομπή «Παιχνιδίσματα» και στη συνέχεια στη θρυλική σειρά των έξι κύκλων και των 550 επεισοδίων «Η γειτονιά μας» στην ΥΕΝΕΔ όπου ο Βάσος Ανδριανός έκανε την αρχική παρουσίαση λέγοντας: «Σας καλωσορίζουμε σήμερα με τη νέα εκπομπή μας, από το στούντιο ΑΤΑ, ελπίζοντας να μην πάτε … ”άτα” αλλά να μας παρακολουθήσετε. Η ημέρα που αλλάζει τα πάντα στη ζωή του Ανδριανού είναι η 13η Νοεμβρίου 1974. Είναι η ημέρα που κάνει πρεμιέρα στην ΥΕΝΕΔ (μετέπειτα ΕΡΤ2) η εμβληματική σειρά «Μεθοριακός σταθμός». Όταν παίζεται η σειρά οι δρόμοι αδειάζουν. Οι Έλληνες «κολλημένοι» στις οθόνες τους παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα τις περιπέτειες των ηρώων και ταυτίζονται μαζί τους. Ο Βάσος Ανδριανός υποδύεται τον Αλέξη. Έναν λεβέντη γεωπόνο. Έναν ντόμπρο χαρακτήρα που αγαπήθηκε από το κοινό όσο λίγοι. Οι «μετοχές» του εκτοξεύονται. Περπατάει στο δρόμο και ο κόσμος τον αποθεώνει για τον… χαρακτήρα του. Τέτοια ήταν η ταύτιση του κοινού. Οι δημοσιογράφοι κάνουν σαν τρελοί για μία δήλωση η μια συνέντευξή του. Όλα τα φώτα είναι στραμμένα πάνω του.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια